Қазақстандық компания ішкі туризмнен түскен пайда туралы айтты

Air Astana әуекомпаниясы 2021 жылғы есебін жариялады. Тасымалдаушының жиынтық кірісі - 761,8 миллион доллар, таза пайда - 36,1 миллион доллар, пандемиялық 2020 жылмен салыстырғанда табыстың жалпы өсуі - 90 пайыз. Ең тиімдісі халықаралық туристік бағыттар және ішкі жолаушылар тасымалы нарығы болды.

Air Astana тобы 84 бағыт бойынша ұшады (20 елге 54 халықаралық бағыт). Өткен жылы топ 6,6 миллион жолаушыны тасымалдады: Air Astana өзі - 3,56 миллион (өсім 59 пайыз); оның FlyArystan төмен бюджеттік бөлімшесі - 3,06 млн (өсім 109 пайыз).

Ұшулар

"Ішкі бағыттардағы жиынтық жолаушылар ағыны 2021 жылы 5,3 млн жолаушыға дейін өсті, ал ішкі тасымалдар нарығындағы жиынтық үлес 71 пайызды құрады, оның негізгі бөлігі (39 пайыз) FlyArystan-ға тиесілі, ал көлемі бойынша екінші үлес (32пайыз) Air Astana-ға тиесілі. 2021 жылы компанияның ішкі маршруттарының жалпы саны бұрынғысынша 30-ды құрады, бұл ретте FlyArystan үлесі 21-ден 24-ке дейін ұлғайды. Рейстердің жалпы саны 37 183-ке жетті, ал ішкі желілерде тасымалданған жолаушылар саны пандемияға дейінгі деңгейдің 89 пайызына жетті". Flyarystan лоукостеріне тағы да борт қажет: компания 2022 жылғы мамырдан басталған тағы 15 Airbus A320 ұшағының лизингіне тапсырыс орналастырды", - делінген хабарламада.

Тасымалдаушы бизнес-туризмнің және жалпы халықаралық рейстердің төмендеуін туристік саяхаттар сегментінің ұлғаюымен өтеді. 2021 жылы Air Astana Мале, Лондон, Дели, Тбилиси және Душанбеде тұрақты рейстерді жаңартты, сондай-ақ Шри-Ланка, Черногория, Таиланд және Түркияға рейстерді іске қосты. FlyArystan Қазақстанның үш қаласынан Кутаисиге ұша бастады.

"Қазақстан қазір әлемдегі ең жылдам дамып келе жатқан ішкі тасымалдар нарығына айналды: FlyArystan әуекомпаниясы іске қосылған сәттен бастап 2019 жылы оның өсу қарқыны 46 пайызды құрады. Қазір біз ішкі нарықтың 71 пайызын иеленіп отырмыз және болашақта өсу үшін әлі пайдаланылмаған әлеуетіміз бар екеніне нық сенімдіміз. Air Astana басымдығы бос уақыт туризміне (lifestyle санаты) ауысуы, сөзсіз, тиімді стратегия болып шықты және біздің халықаралық жолаушылар ағынын 1,3 млн адамға дейін арттыруға көмектесті", - деп атап өтті әуекомпания директорлар кеңесінің төрағасы Нұржан Байдәулетов.

Бұдан басқа, өңірлік маршруттарда Орта Азияға, Кавказға және ТМД-ның басқа да нүктелеріне тасымалдардың кірісі артты.

"Бұл жоғары сұраныс пен ұсыныстың төмендеуіне байланысты, өйткені көптеген маршрутта COVID-19 пандемиясынан туындаған шектеулерге байланысты тасымалдау сыйымдылығының жетіспеушілігі әлі де бар", - деп санайды компания өкілі.

Ұшақтар

2021 жылы әуекомпания Embraer 190 және Boeing 757 лайнерлерінен құтылды. Boeing 757 ұшақтары ауыстырылды алыс магистральды Airbus 321neo (LR). Бұл техникалық қызмет көрсету мен отын шығындарын қысқартты. Бір Boeing 767 жолаушы ұшағы 2020 жылы жартылай жүк ретінде қайта жабдықталып, 270 чартерлік рейсті орындады. 2021 жылы ол жолаушылар флотына қайтарылды, бірақ компания тәжірибені сәтті деп санайды: жүк рейстерінен түскен кіріс 26,3 миллион долларды құрады.

Үнемдеудің тағы бір мүмкіндігі - өз күштерімен техникалық қызмет көрсету: қазірдің өзінде C-check нысаны бойынша төрт "ауыр" Airbus A320 NEO әуе кемесі техникалық қызметтен өтті. Сонымен қатар, компания уақытты үнемдеу және шығындарды азайту мақсатында ұшқыштарды дербес оқыту үшін Airbus A320 авиациялық тренажерын сатып алуға ниетті. Сондай-ақ, Air Astana жыл сайын шамамен 2 миллион доллар түсім ала отырып, басқа әуекомпанияларға желілік техникалық қызмет көрсету қызметтерін көрсетеді.

Алайда, әуе кемелеріне техникалық қызмет көрсетуді негізінен шетелдік жеткізушілер жүзеге асырады. 2021 жылы жергілікті жеткізушілерден тауарлар мен қызметтерді сатып алуға жұмсалған сатып алу бюджетінің үлесі 27 пайызға дейін төмендеді (2020 жылы - 36 пайыз). Жергілікті азық-түлік өнімдерінің ассортименті кеңейгеніне қарамастан: борттық мәзірге Лепсі ауылдық округінің өндірушілерінің органикалық джемдері, Алматыда жасалған жеміс қытырлақтары мен сидр, сондай-ақ танымал ұлттық брендтердің шоколадтары мен десерттері қосылды.

Жыл басында Air Astana-да барлығы 34 әуе кемесі болды: Boeing 767 (3), Boeing 757 (2), Airbus A320/A321 (24) және Embraer 190-E2 (5). Алдағы бес жыл ішінде 61 бірлікке дейін ұлғайту жоспарланған. Жеткізу операциялық немесе қаржылық лизинг шарттары аясында жүзеге асырылады. 2026 жылдың соңына қарай Air Astana пайдаланудағы әуе кемелері паркі 36 бірліктен, ал FlyArystan флоты 25 ұшақтан тұратын болады. Лоукостердің жоспарында өзіне-өзі қызмет көрсету сервистерін дамыту және барлық ішкі әуежайларда тіркеу бағаналарынан біртінден бас тарту қарастырылған.

Жолаушылар рейске FlyArystan мобильді қосымшасы арқылы немесе әуежайдағы жолаушылардың өзін-өзі тіркеу дүңгіршегінде қосымша ақымен тіркеле алады. Сонымен қатар, FlyArystan клиенттер үшін ақылы ниеттестік бағдарламасын іске қосуды жоспарлап отыр. Жазылымды сатып ала отырып, клиенттер билеттерге жеңілдік ұсыныстарын ала алады, сондай-ақ басқаларға қарағанда ертерек науқандық тарифтерге қол жеткізе алады.

Еліміздегі жəне əлемдегі жаңалықтар жайында толық мəліметті таба аласыз. Instagram-дағы Kaz.tengritravel.kz-ке қосылыңыз!