© Shutterstock © Shutterstock

Торғайдағы жұмбақ геоглифтер


Қостанай облысындағы Торғай аймағы геоглифтер табылғаннан кейін танымал болды. Tengritravel.kz сіздерді Торғай облысының керемет табиғи ғажайыптарымен таныстырады.

Қазақстанның солтүстік-батысында, Қостанай облысында ұзындығы бірнеше жүз шақырым және ені 70 шақырымға дейінгі эрозиялық-тектоникалық өзгерістерге ұшыраған аңғар бар, оны Торғай ойпаңы деп атайды. Мұнда Торғай өзені, Обаған, Тобыл өзендері ағады, көптеген көлдер тізбегі бар. Солтүстігі құрғақ. Мұнда Наурызым қорығы бар.

Бірақ бұл аймақ 2006 жылы танымал болды, сол кезде Қостанайдың әуесқой археологы Дмитрий Дей аймақтың спутниктік фотосуреттерін зерттеп, осы жерден геоглифтерді, яғни жерге салынған геометриялық, алып фигуралық өрнектерді ашты, өте үлкен болғандықтан, оларды тек құс ұшар биіктіктен ғана көруге болады. Бұл жаңалық тәуелсіз Қазақстанның тарихындағы ең сенсациялық оқиға болды және әлемнің әр түкпірінен келген мамандардың назарын аударды.

Бүгінгі күні Торғай өзенінің аумағында 80 геоглиф туралы ақпарат бар, қырық бесінде барлау жұмыстары жүргізілді. Олардың біразы - геометриялық фигуралар (шаршы, кресттер, сақиналар, сызықтар), диаметрі 6-12 метр болатын жекелеген дөңгелек жағалаулардан тұрады. Табиғи әдістер осындай екі нысанды салудың шамамен уақытын біздің дәуірімізге дейінгі IX-VIII ғасырлар деп анықтады.

"Үштоғай" шаршысы

Бұл "Үштоғай" шаршысы - Дмитрий Дей зерттей бастаған алғашқы нысандардың бірі. "Шаршы" диагональдарымен өлшемі 229-дан 276 метрге дейінгі тік төртбұрыштың диаметрі 12-15 метр және биіктігі шамамен 1 метр болатын қорғандардан тұрады. Барлық жерлеу қорғандары (жалпы саны 101) шамамен бірдей. Далалық жол геоглиф арқылы төселген. Кейбір қорғандарда қазылған жерлер бар, құнды заттарды іздеуге талпынған сияқты. Сканерлеу нәтижелері көрсеткендей, жағалауларда артефактілер жоқ, мүмкін бұл ежелгі ритуалды құрылым болуы мүмкін.

"Торғай свастикасы"

Ағаштыкөл ауылының жанында орналасқан бұл геоглиф диаметрі 104 метр болатын үш сәулелі свастика түріндегі жағалаулар болып табылады. Свастиканың орташа биіктігі - 70 сантиметр. Свастика адамзат тарихындағы ең көне белгілердің бірі (алғашқы палеолит дәуірінде пайда болған) және қозғалыстың, өмірдің, күннің, жарықтың, өркендеудің символы болып табылатын көптеген мағыналарға ие. Оны көбінесе буддисттік храмдарда кездестіруге болады, онда кемелдік идеясына байланысты айтылады.

"Торғай свастикасы" барлық жергілікті геоглифтерден өзінің өрнегімен және құрылысымен ерекшеленеді. Жағалау жер бетіне тегістелген, сондықтан жақынырақ қарағанда ол табиғи төмпешік тәрізді болады. Бір қызығы, свастиканың сәулелерінде өсімдік жоқ, тек ашық түсті саздақтың біртекті топырағы, кварц пен базальт үлкен құм түрінде келеді.

Свастиканың сол жағында гантель тәрізді жағалаулар, оң жағында әр түрлі диаметрдегі (15 метрден 33 метрге дейін) аласа жерлеу қорғандары түріндегі жеті қоршау бар. Археолог Плешаков айтқандай, қорғандардың барлығын қарақшылар экскаватормен қазған. Тек бір қорған ғана жақсы жағдайда сақталған. Оның диаметрі 15-18 метр, биіктігі 50 сантиметр. Жағалаудың айналасында екі аралық (өткел) көрсетілген арық айқын көрінеді. Осы жерлеу құрылымының сыртқы деректеріне сүйене отырып, ерте қола дәуірінен бастау алған және Петрина немесе Синташта мәдениетіне жататын Солтүстік Қазақстан мен Оңтүстік Оралда белгілі қорғандармен ұқсастығын көруге болады.

Мұндай қорғандар арбадағы жауынгерлерге арналған жерлеу нысандары болып табылады. Әйгілі археологиялық зерттеулерге сүйене отырып, "гантель тәріздесін" олардан кейінірек ғұн-сармат заманына жатады деп болжауға болады. Дәл осы кезеңде Орал-Ертіс жанасуының әртүрлі популяциялары күн және ғарыштық көріністермен байланысты барлық культтерге ерекше құрмет көрсеткені туралы Орал археологтарының зерттеулері дәлелдейді.


Осыған ұқсас мақалалар

Ұшақ суға құлаған сәтте жолаушылардың қалай аман қалу жолдары айтылды Ұшақ суға құлаған сәтте жолаушылардың қалай аман қалу жолдары айтылды
Туристер саяхатқа шыққанда қай тілде сөйлейді Туристер саяхатқа шыққанда қай тілде сөйлейді
Ұшақта өрт шыққанда аман қалу мүмкіндіктері қандай? Ұшақта өрт шыққанда аман қалу мүмкіндіктері қандай?