Статистикаға сәйкес, ұшақтағы жолаушылардың шамамен 85 пайызы әр түрлі дәрежеде мазасыздық пен үрейді сезінеді. Психологтар бұл қалыпты жағдай деп санайды, өйткені көптеген адамдар бәрін бақылауда ұстап, айналасындағы әлемге сенбейді екен.
Ұшу кезінде бұл мүмкін емес және психика әлсірей бастайды. Бүгін Kaz.tengritravel.kz порталы Aviata.kz сервисінің қолдауымен әуе және теміржол билеттерін онлайн брондау, сатып алу қызметтерін көрсете отырып, әуе көлігінің қауіпсіздігіне көзқарасыңызды өзгертуге көмектесетін ұшу жайлы қызықты деректерді баяндайды.
Шын мәнінде, ұшақ эскалатордан кейінгі қауіпсіз көлік түрі болып табылады. Бұған статистика куә: апат қаупі он бір миллион рейстің бірі болуы мүмкін, бұл 100 пайыздан әлдеқайда аз. Бірақ сәтті қону ықтималдығы 99,99 пайызды құрайды.
Қызық дерек
Егер адам күн сайын кездейсоқ рейске отырар болса, онда оған апатқа ұшырау үшін 21 мың жыл қажет болады. Мысалы, жол апатына ұшырау мүмкіндігі - әрбір бес мыңның бірі.
Жолаушылардың көпшілігі қатты сілкіну әуе кемелерінің маңызды жүйелерін зақымдауы мүмкін деп қорқып, турбуленттік жағдайда дүрбелеңге түсе бастайды. Сарапшылар ең қатты турбуленттілік кезінде әуе кемесінің жүктемесі тегіс емес жолды кесіп өтетін автомобильдегі жүктемемен салыстырылады деп сендіреді.
Ұшудың 120 жылында турбуленттілікке байланысты бірде-бір апат болған жоқ. Бірақ сіз стюардессаның орындықта отыруға және қауіпсіздік белбеуін тағуға қатысты нұсқауларын орындамасаңыз, қатты сілкініс кезінде жарақат алуыңыз мүмкін. Айтпақшы, ұшқыштың кабинасына жақын жерде тербеліс іс жүзінде сезілмейді.
Ұшақта барлық маңызды түйіндер мен байланыстар қайталанатынын, ал кейбіреулері тіпті үш рет қайталанатынын білуіңіз керек. Егер бір сәтте кейбір маңызды жүйе істен шықса, онда қайталанатын жүйе іске қосылады. Қозғалтқыш істен шықса да, ұшақ 10 мың метр биіктіктен бір түнде құлап кетпейді, бірақ ауада сырғып кетеді, өйткені ұшақтың қанатының астында өте күшті ауа қысымы пайда болады. Барлық ұшқыштар қозғалтқыштары жұмыс істемей тұрғанда да ұшаққа қонуға дайындалған. Бұл күйде лайнер 150 шақырымға ұша алады, кез келген рейстің бағыты ең жақын ұшу-қону жолағынан 80 шақырымнан аспайтын етіп салынған.
Әуеде де, асфальт жолдағыдай «кептеліс» болуы мүмкін, бірақ бұл қауіпті жағдай емес. Авиацияда лайнерлер бір-бірінен белгілі бір қашықтықта болуы керек кезде «эшелонға бөлу» деген ұғым бар. Биіктікте ұшақтар арасындағы қашықтық 300 метрден кем болмауы керек, ал егер ұшу сол биіктікте жүзеге асырылса, онда артқы және алдыңғы жағынан жақын жаққа дейінгі қашықтық 10-15 шақырымды құрайды. Мұның бәрін диспетчерлік қызмет қатаң бақылайды.
2019 жылдың жазында бір мезгілде 19 мың ұшақ әуеге көтерілді (әдетте бұл сан 11 мыңнан аспайды). Бұл әуе кеңістігінде ұшақтардың бір мезгілде әуеде қалықтауының жаңа рекорды. Бір күн ішінде аспанға 202 157 әуе лайнері болған.
Ұшу уақыты қауіпсіздік мәселелеріне де қатысы жоқ. Шотландияның екі аралы арасындағы ең қысқа рейс - 53 секунд, ал Нью-Йорктен Сиднейге дейінгі ең ұзақ рейс - 19 сағат 14 минутты құрайды.
Қалыпты оттегі мен қысым деңгейі ұшақтар жүйесімен қамтамасыз етіледі. Кабинаның қысымы төмендеген жағдайда бетпердедегі оттегі 10-15 минутқа ғана жететіні көпшілікті алаңдатады. Бірақ бұл уақыт ұшқышқа ұшақты қалыпты дем алатын биіктікке түсіру үшін жеткілікті. Ұшқышта сонымен қатар ұшақты төмендетіп, тіпті қозғалысты жоғалтпай қондыратын ұзақ уақытқа арналған стационарлық оттегі бетпердесі бар. Егер ұшақ суға шұғыл түрде қонатын болса, онда бұл жағдайда борттағы үрлемелі кеудешелер 1000-нан астам жолаушыны аман алып қала алады.
Статистика мен деректер көрсеткендей, ұшақ ең қауіпсіз көлік болып табылады. Біз бұл ақпарат ұшуды жоспарлап жүргендердің барлығына алаңдаушылық пен үрейді жеңуге көмектеседі деп үміттенеміз.
Aviata.kz - үйіңізден немесе кеңсеңізден шықпай-ақ, әлемнің қалаған нүктесіне теміржол және әуе билеттерін кез келген бағытта онлайн режимінде табуға, брондауға және сатып алуға мүмкіндік беретін сервис.
"Авиата" қосымшасын мына сілтеме сілтеме бойынша жүктеуге болады.